Friday, November 5, 2010

Bento Box Nov 5nd, 2010

Today’s bento box was good, as usual. It includes vegetable with meat, and eggs. There is also a small soy sauce (inside the bento box, in the picture below) to add some flavor!.

きょうのおべんとうも おいしかったです。 おべんとうは けんこうに いい です。きのこと とりにくと たまごと ごはんが はいっています。

4 comments:

  1. oginです。

    わたしの こどもが ちいさい ころは
    おべんとうを つくっていました。

    ようちえん(kindergarten)の ときのおべんとうは
    ちいさな おべんとうばこ でしたから
    いろいろな おかずを いれるのは たいへん でした。

    でも きれいに たべてくれると
    とても うれしかったですよ。

    おべんとうを つくるのは たのしいですよ。
    ayumiも よろこんで つくっていると おもいます。

    ReplyDelete
  2. Oginさん
    コメントを ありがとう。
    わたしは おべんとうを つくるのは むすかしいと おもいます。 
    わたしは あゆみが とても りょうりが じょうずなので うれしい です

    ReplyDelete
  3. Nice....

    A colleague of mine asked if there is a "thermos" version of the box... just in case you have not heating available in the office.

    He probably was not willing to admit being envious of the contents in the bento box.

    ReplyDelete
  4. Marco,

    As far as I know there is no ‘thermos’ bento box. I heat the bento box each day in the microwave.

    ReplyDelete